Divide et Impera

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Zapraszam do rekrutacji. Po otrzymaniu państwa - gracz traci możliwość usuwania postów, wątków oraz ich edytowania. MG może usunąć wadliwy post/wątek na wniosek gracza.

#1 2015-05-14 09:28:58

Tabcio
Użytkownik
Dołączył: 2015-05-14
Liczba postów: 8
Windows XPChrome 42.0.2311.135

Tabcio

Znak państwa:Czarny Gryf, ukoronowany gryf na złotej tarczy.
Oficjalna nazwa państwa: Gryfia Korona
Nieoficjalne nazwy państwa: Gryfion
Nazwa ludu: Gryfioni
Imię Władcy: Tarabeniusz Misser II (33 lata)
Rodzina królewska:
Brat króla, młody książe Wrun (19 lat)
Córka króla Ismera (17 lat)
Syn Króla Onufry (14 lat)
Żona króla Hanniem lat 27
Ustrój panujący: Monarchia stanowa.
Stolica: Tarabenoland
Pozostałe miasta:
Tras, Bizum, Twierdza Krastyn.
Mapa:
MAPKA
http://zapodaj.net/f6471c3096fcb.png.html
Gryfiobór - Zbudowany na ruinach starożytnego miasta, potężny zespół czterech twierdz zewnętrznych połączonych z twierdzą centralną. Pomiędzy tymi ośrodkami obronnymi oraz społecznymi, rozkwita bogate miasto, korzystające na handlu dzięki dogodnemu położeniu.

Bizum - Wrota do Gryfionu.
Twarde i proste miasto, słynące z trwałości budynków, prostoty wyglądu oraz potężnego zespołu podziemnych labiryntów, zbudowanych na bazie starożytnych ulic, kamienic i piwnic. Główny punkt przepustowy pomiędzy resztą świata a Koroną

Twierdza Krastyn - Serce Gryfionu
Mimo iż nie jest to stolica, ani nawet miasto - legendarne znaczenie tej twierdzy (tutaj rozpoczęła się gryfia rekonkwista) wpływa na wszystkich mieszkańców Korony. W tej potężnej Twierdzy ulokowanej na niemalże kilometrowym klifie przy brzegu, mieści się krąg arcykapłański, skarbiec królewski oraz wiele różnych, ważnych instytucji.

Historia:
Państwo Gryfionów istniało niemal o zarania dziejów, wykształciło się ono z lokalnych plemion, które postanowiły połączyć się w większą całość celem ochrony przed najeźdcami. Od tamtych praczasów, plemiona rozwijały się w większe osady, osady zaś w miasta. Wedle legend, przed kataklizmem tworzyli oni wspaniałą i nowoczesną cywilizację... Gdy nadszedł czas Gryfów. Te początkowo straszne i nieujarzmione storzenia, spustoszyły ogromne połacie terenu, zniszczyły miasta, bibioteki, osiedla... Dopiero w niemalże sto lat po ich nadejściu, grupka śmiałków zdecydowała sięwyruszyć z bezpiecznych kryjówek by odnaleźć sposób walki z potworami. Ponoć, gdy dotarli na daleką, mroźną północ, odkryli ruiny starożynych miast, w których znaleźli pierwsze berła - 15 legendarnych artefaktów, które otworzyły wrota tego świata na zalew magii. Niestety, nieprzyzwyczajni do obcowania z taką potęgą, śmiałkowie zostali niemal co do nogi wybici. Wyjątkiem był Jesaiah oraz Mhaia. Pokonawszy wojownicze gryfy, zmusiły do uległości co słabsze jednostki oraz położyli podwaliny pod odbudowę społeczności na tym terenie. Dzięki ich pomocy, ludnośc się odrodziła i ponownie zaczęła prosperować. Niestety, kilka wojowniczych gryfów przeżyło - muutując pod wpływem magii w smoki. Mimo przemiany, efekt uzależnienia od woli ludzkiej trwał, co doprowadziło do kolejnego katalizmu - Najazdu obcej dynastii. Nieprzywzyczajeni i nieprzygotowani do wojen Gryfioni, szybko oddali pole, zostając zmuszonym do ległości, zaprzestania kultu Jesaiaha i Mhai oraz wielu innych obciążeń i okrucieństw. Mimo to, społeczność Gryfionów, dzięki oparciu na tradycji oraz wspólnoty z odrodzonymi gon'gryfami, to jest udomowionego i rozumengo gatunku gryfów, nie znikła w ogromie Imperium, po cichu kultuuwyjąc stare tradycje i wyznając starą wiarę.

Pięć lat temu, gdy padła siła dynastii Imperium, Gryfioni jako pierwsi skorzystali z możliwości autonomii, zamykając się w granicach wyznaczonych przez twierdzę Krastyn, Gryfiobór(zamiast tarabenolandu) oraz Bizun.
Opis społeczeństwa:
Społeczeństwo podzielone jest na 5 klas:
Pospólstwo - najniższa warstwa społeczna poddana szlachcie.
Mieszczaństwo - mieszkańcy i obywatele miast i twierdz, posiadają realną wewnętrzną autonomię.
Kupiectwo - Równa szlachcie klasa społeczna, zajmująca się handlem w Tarabenolandzie. W zamian za obowiązek utrzymywania miast, portów oraz ich załóg obronnych, a także finansowania wojen - posiadają dużą ilość ulg i przywilejów.
Szlachta - Wojskowa część partycjatu społecznego, odpowiedzialna za obronność i militaria. W zamian za służbę wojskową otrzymują ziemie.
Duchowieństwo - Klasa odpowiedzialna za szerzenie wiary i nauki, by do niej wstąpić, trzeba ukończyć specjalną szkołę oraz termin - 4 letni okres podróży po świecie celem zdobycia doświadczenia. Kapłaństwo podlega bezpośrednio władcy oraz odpowiada za wywiad oraz kontrwywiad.

Opis klas społecznych oraz całego społeczeństwa
Pospólstwo
Dzięki wysokiej kulturze oraz solidarnosci wszystkich klas, lud wsi nie jest szykanowany czy też uważany za gorszy. Mają oni swoje prawa, zwyczaje oraz obowiązki - tak samo jak każdy inny. Najważniejszą zaletą systemu społecznego, jest nieml nieogranczona możliwość awansu. Podczas corocznych testów, odpowiednia grupa wiekowa dzieci na wsi jest sprawdzana pod kątem bystrości. Te które się zakwalifikują, mogą otrzymać darmową edukację ogólną, zaś gdy podstawy wiedzy osiągną - wybrać jeden z zakupionych kierunków dalszej nauki.  Jeżeli koszta nauki są dla nich zbyt wielkie, mogą oni zobowiązać się do służby pod możniejszym (na takiej zasadzie działają kierunki zamawiane). Mimo iż są podegli szlachcie, funkcja trybuów uniemożliwia dopuszczanie się do większych nadużyć.

Kupcy.
Mimo nazwy, nie są grupą społeczną zrzeszającą jdynie handlarzy, ale wszystkich mieszczan, rzmieślników, kupców, inżynierów czy wielu innych przedstawicieli zawodów odpowiedzialnych za rozwijanie gospodarki i infrastruktury. Jest to klasa odpowiedzialna za rozwój ekonomiczny kraju, budowę dróg, prowadzenie handlu czy też regulacje wewnątrz miast. Jest to społeczeństwo silnie scentralizowane wokół 3-stopniowych cechów.
- Mistrzowski
Odpowiedzialn za najwyższej jakości dzieła, godne nazwy sztuki.
- Profesjonalny
Odpowiedzialny za mistrzów zawodu, produkujących sprawdzonej jakości przedmioty
- Wyrobniczy
Odpowiedzialny za drobne naprawy czy przedmioty da biedniejszych.

Szlachta:
Militarna część społeczeństwa, zobiwiązana do stałej służby wojskowej. Utzymują się oni z nadań ziemskich oraz części podtków odprowadzanych przez do skarbca królewskiego. Dzięki użyczonej ziemi, nie muszą skupiać się nad swoim majątkiem, powierzając tę kwestię zarządcom, spędzają niemal trzecią część swojego życia na szkoleniu siebie samych oraz drużyn z pospólstwa - czyli chłopstwa przeszkolonego do walki na wypadek wojny.

Duchowieństwo:
Administracyjna część społeczeństwa.
Poprzez rozwiniętą sieć szkół oraz parafii, kapłani odpowiedzialni są za organizację oraz administrację państwem. Ich obowiązki obejmują takie kwestie jak podstawową edukację, zbieranie podatków, wywiad czy naukę.

Klasa magów - jako że w państwie Gryfionów magia jest czymś powszechnym, nie ma osobnej kasty dla ludzi parających się tą sztuką. Odpowiednie dziedziny magi są przyswojone przez potrzebujących jej specjalistów - wojownicy ksztalca się w magii bojowej i ochronnej, architekci w magii wzmocnienia czy sił, a odkrywcy w magii użytkowej. Elitą magiczną jest jednak krąg arcykapłański - odpowiedzialny za organizację edukacji magicznej w państwie, poszerzanie wiedzy o niej - a w razie wojny, służbę w funkcji arcymaga.

Społeczeństwo
Mimo różnic klasowych, wszyscy wewnątrz Korony trzymają się razem. Miastowi wiedzą że bez żywności z wsi nie przeżyją, a ludzie wsi wiedzą że bez wyrobów rzemieślniczych z miast niewiele wyhodują. Całe relacje w społeczeństwie opierają się więc na symbiozie. Elementem wybijającym się z całości jest król, który za zadanie ma kierowanie całego państwa na odpowiednie tory oraz łagodzenie potencjalnych konfliktów pomiędzy różnymi klasami.


Cecha Narodowa:
Magokracja - magia jest ponad podziałami, przenikając wszystkie czynności i elementy życia, przez co jej zostaosowanie zostało doprowadzone do perfekcji.

Offline

#2 2015-05-15 21:24:53

Shirav
Mistrz Gry
Dołączył: 2015-05-10
Liczba postów: 15
Windows 7Chrome 42.0.2311.152

Odp: Tabcio

Pytania i polecenia wstępne:

1. Daj obrazek swojego państwa zamiast opisu.
2. Zmień imię żony króla oraz nazwij jego brata.
3. Wydaje mi się, że z opisu Gryfiobór jest trochę potężną fortyfikacją i miastem, tego typu infrastruktura prawdopodobnie będzie wymagała obniżenia innych statystyk państwa w imię balansu.
4. Gryfioni skorzystali z możliwości autonomii, a więc popierają Imperatora Aeriona II Raei?
5. "Darmowa" edukacja dla wybranych dzieci nie będzie darmowa dla państwa. Tak samo organizacja "corocznych testów" musi coś kosztować.
6. Jak wygląda sprawa z religią? Nie ma żadnej religii państwowej i występuje całkowita tolerancja religijna? Duchowieństwo wybiera sobie kogo będzie czcić? Napisałeś, że porzucono stare wierzenia.
7. Co rozumiesz przez cechę narodową "magokrację"? Znaczy to że każdy potrafi używać magii, nawet chłop używa jej by szybciej zbiory zakończyć?
8. Arcykapłani parają się magią, a nie jak w przypadku np. Królestwa Telraha - mocą bożą? To się także odnosi do 6 punktu.
___
Podsumowanie i zadecydowanie o Cesze Narodowej będzie później, po otrzymaniu odpowiedzi na powyższe pytania.

Offline

#3 2015-05-16 09:14:01

Tabcio
Użytkownik
Dołączył: 2015-05-14
Liczba postów: 8
Windows XPChrome 42.0.2311.152

Odp: Tabcio

Jak jakiś znajdę/.zrobię to dodam
2. Zaraz zedytuję
3. Gryfiobór ma to do siebie, że zbudowany jest na ruinach starożytnego miasta poprzedniej cywilizacji. W każdej z tych twierdz są prowadzone wykopaliska celem odkrycia dawnej wiedzy, jednak to pod twierdza centralną dokopano się do resztek bibliotek. Ale tak, gryfiobór jest dość potężny.
4. Gryfioni starają się być neutralni. Nie rozgłaszają na prawo i lewo jak to są niepolegli, ale też nie deklarują się po żadnej ze stron.
5. Edukacja jest trochę bardziej skomplikowanym systemem.
Primo - testy
Każda prafia ma zbiór prostych testów, które pozwalają wychwycić co inteligentniejsze (nie mądrzejsze) dzieci. Te które mają talent, są nauczane wiedzy ogólnej. Jeśli mogą się opłacić, nic się nie dzieje, jednak w innym wypadku mają "dług". Po przejściu na kolejny etap edukacji, (kierunek zamawiany) ich dług przejmuje kupiec kontraktu, dzięki czemu za jego pieniądze szkolą się zawodowcy mu potrzebni. Osoby wystarczająco zamożne by edukować się bez długu, mogą rozwijać się w dowolnym kierunku.
6.W państwie wyznają Jesaiaha i Mhaię, ich kult odrodził się po uzyskaniu wewnętrznej autonomi, dotąd był zaś wyznawany po cichu. Religia ta jest religią czysto świecką, podobną do dzisiejszego buddzyzmu - wierzą w te dwie persony, uznając je za personifikację jakiegoś wyższego bytu, ludzi którzy zostali obdarzeni łaską absolutu. Dlatego nie ma czegoś takiego jak moc boska - starając się osiągnąć doskonałość w danej dziedzinie, możesz uzyskac błogosławieństwo infinitum.
Po dwójce doskonałych, czci się króla - jako najwyższego człowieka w kraju i na świecie, uznając władzę jego rodu za należną z racji predyspozycji (jakby, inny , lepszy gatunek człowieka.)

7.Nie każdy potrafi się posługiwać magią w stopniu fizycznym (pozwalającym na manifestacje w świecie fizycznym) czy mentalnym (magia umysłu i pochodne), ale niemal każdy wykorzystuje wszechobecną magię w swoich działaniach. Wkładając w coś uczucie, wlewamy w to magię powodując lepszy i szybszy tego wzrost - mosty są wytrzymalsze, rośliny większe, smaczniejsze i szybciej rosnące itd.

8.Jak wspomniałem wcześniej, arcykapłani są kastą odpowiedzialną za poszerzanie zdolności i wiedzy magicznej, celem osiągnięcia doskonałości boskiej pary. Wedle mitu, gdy im się to uda - odnajdą jedno z bereł mocy.

Offline

#4 2015-05-16 14:08:50

Shirav
Mistrz Gry
Dołączył: 2015-05-10
Liczba postów: 15
Windows 7Chrome 42.0.2311.152

Odp: Tabcio

1. No dobra.
2. Rozumiem, że starają się być neutralni, itd. ale legalnie istniejące państwo zawsze musi przedstawić swój stosunek do polityki globalnej, zwłaszcza w takiej sytuacji geo-politycznej. Albo jesteś wasalem Imperatora albo jesteś niepodległy.
3. No dobra.
4. Czy wyznawanie innych bóstw jest dozwolone w Gryfiej Koronie? Czy nie wyznawanie Króla jako boskiej istoty jest karalne?
5. No dobra. Cecha narodowa "Magokracja" jest jednakże całkiem potężna, będę musiał dodać drugą, która ją zrównoważy. Odnosić się to będzie do punktu 4.
Wolność Wyznania - Mimo, iż zdecydowana większość ludzi wyznaje Jesaiaha i Mhaię, w Państwie gryfów nigdy nie było żadnej legislacji dotyczącej religii. Państwo zawsze pozwalało budować świątynie wszystkich bóstw oraz nie gnębiło żadnego wyznania. Ludzie zaś zawsze mogli publicznie przedstawiać swoje poglądy religijne.

Offline

#5 2015-05-16 14:13:56

Tabcio
Użytkownik
Dołączył: 2015-05-14
Liczba postów: 8
Windows XPChrome 42.0.2311.152

Odp: Tabcio

2. Jestem zatem w pełni autonomicznym wasalem Imperatora.
4. Tak, zgodnie z zasadą szanuj i bądź szanowany. Król nie jest uznawany za istotę boską, ale za człowieka na tyle dobrego, że najlepiej się na swoje miejsce nadającego. Coś jak mit sarmacki w Polsce, tyle że tu na poziomie realnym. Ale nikt nikomu nie każe w coś wierzyć.

Offline

#6 2015-05-16 16:08:35

Shirav
Mistrz Gry
Dołączył: 2015-05-10
Liczba postów: 15
Windows 7Chrome 42.0.2311.152

Odp: Tabcio

2. Nie w pełni. Wasal Imperatora Aeriona II dzieli się z nim informacjami np. na temat stanu swojego wojska, oddaje mu honory oraz jest zobowiązany do militarnego sojuszu z Imperatorem.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
lekkimotylek - apolowewnetrzne - ostrovirsk - tamarp - angielskiwtz