Divide et Impera

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Zapraszam do rekrutacji. Po otrzymaniu państwa - gracz traci możliwość usuwania postów, wątków oraz ich edytowania. MG może usunąć wadliwy post/wątek na wniosek gracza.

#1 2015-05-10 23:18:14

Shirav
Mistrz Gry
Dołączył: 2015-05-10
Liczba postów: 15
Windows 7Chrome 42.0.2311.135

Fabuła oraz parę słów o grze

Dynastia Raei panowała nad całością cywilizowanego świata przez większość ogólnie znanej historii. Ich smocza krew oraz protekcja ze strony tych prastarych monstrów, zapewniła im nietykalność oraz reputację przepełnioną nie tylko prestiżem lecz i strachem, który pozwalał panować nad ogromnymi ziemiami i rzeszami dusz. Większość rozumnych szczepów od tych starożytnych czasów podporządkowało się władzy dynastii Raei i pod ich zwierzchnictwem pielęgnowało swoją kulturę, język i religię, płacąc jedynie ogromne podatki. Pozostałe nacje zostały odcięte od tej wielkiej cywilizacji i nazywani byli oni przez obywateli Imperium - barbarzyńcami, zaś ich wsie stanowiły doskonałe miejsce do zaspokojenia smoczego apetytu. Smocza istota sama w sobie stanowiła potęgę wystarczającą do ujarzmienia wrogów imperium, prawdopodobnie przede wszystkim dzięki swojej reputacji, której nikt nie chciał wypróbowywać w rzeczywistości, Imperium nie potrzebowało Armii.

Ostatni smok umarł.

Nastał ogromny chaos w całym imperium. Największa karta w ręce dynastii panującej, która gwarantowała jej legitymizację - uległa zniszczeniu. Imperator Maegor Raei utracił kontrolę nad większością swoich ziem i by zakończyć ten dewastujący proces - postanowił zmobilizować największą armię jakiej jeszcze Imperium nie widziało. Podczas jego tak zwanej 'Rekonkwisty' trwającej już pięć lat i nie przynoszącej oczekiwanych rezultatów - najzamożniejsi obywatele Smoczego Wzgórza wypromowali jego młodszego brata Aeriona II Raei na Imperatora. Aerion II nadał specjalne przywileje instytucji o nazwie 'Reprezentacji Narodów Świata', w której swoje miejsca mieli zajmować przedstawiciele dawnych ziem imperialnych, którzy gotowi będą uznać zwierzchnictwo Imperatora w zamian za niemalże całkowitą autonomię. Tym sposobem pozostałe narody oddzieliły się od macierzy, która zachowała pełnię swojej władzy jedynie w Smoczym Wzgórzu - stolicy Imperium, Forcie Telraha oraz Imperialnym Porcie. Maegor Raei zaś utraciwszy tron, nie stracił swojej nadziei na odbudowę Imperium i przejął kontrolę nad Smoczym Kamieniem - Najważniejszym punktem handlowym na drodze do Smoczego Wzgórza.

Jesteś przywódcą jednego z suwerennych narodów na obszarze dawnego Imperium. Czy poprowadzisz swoje państwo do wielkości? Czy też upadnie ono pod naporem zmagań innych władców? Wszystko to zależy od ciebie. Dziel i rządź.



Słów parę o grze

Świat ten niezaprzeczalnie oparty jest na Westeros, konkretnie Crownlandzie z uniwersum opowieści ognia i lodu. W świat częściowo znany graczom łatwiej jest się zaadaptować i pozwala on lepiej się w niego wczuć aniżeli w krainę stworzoną całkowicie od podstaw. To jest powód do całkiem sporych zapożyczeń z świata George'a Martina.

Jesteś władcą państwa, myśl realistycznie! Używaj rad Machiavelliego i utrzymaj się u władzy. Nie będę twoją nianią przesadnie o wszystkim przypominającą, zaś mechanika nie będzie obejmować WIĘKSZOŚCI najważniejszych aspektów gry. Jeżeli od początku gry nie wspomnisz o kontrwywiadzie - to nie możesz... nie powinieneś się zdziwić gdy w 10 turze na twoim dworze będzie więcej szpiegów aniżeli magistrów! Jednakże jak już wspomniałem - jesteś panem, władcą, królem, ... konsulem? Jednakże NIKT nie jest w stanie zrozumieć wszystkiego. Żaden władca na świecie nie był jednocześnie mistrzem w każdej dziedzinie. By jednak pełnić funkcję takiego mistrza narodu można wykorzystać innych ludzi. Nie musisz wszystkim się zajmować, zlecając zadanie swojemu doradcy możesz pozbyć się tego utrapienia, nie zdziw się jednak gdy ta osoba w miarę pokojową manifestację babć pragnących emerytury przerodzi w krwawą rzeź w twoim imieniu! Z drugiej strony wybitny minister, wszystko idealnie robiący może stanowić potencjalną konkurencję...

Kwestia podatków to bodajże najważniejsza sprawa jeżeli chodzi o ekonomię uniwersum Divide-et-Impera. Niskie podatki pozwalają niebezpiecznie szybko wzrosnąć kilkukrotnie dobrobytowi, podczas gdy wysokie podatki potrafią szybko zrujnować gospodarkę państwa i stworzyć okazję do rewolucji. Jednakże władca pozbawiony haraczu od swego ludu szybko może paść ofiarą innego lorda posiadającego wielką armię, która wymaga tejże gotówki. W takim przypadku cały nagromadzony dobrobyt traci na znaczeniu u liberalnego monarchy. Państwo, które pozostanie przy bardzo niskich podatkach przez kilka lat może bardzo szybko odrobić straty jako iż ta sama stawka podatkowa dzięki zwiększonemu dobrobytowi będzie dawać dużo większą ilość gotówki, a więc jego potencjalni konkurenci nie powinni pozwalać zanadto rozwijać się takiemu państwu. Chociaż lud przywykły do niskich podatków z wielkim trudem zaakceptuje ich zwiększenie...

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
kutasiarko - mta-mixlife - kultwiedzy - mkmtarnow - fpdpolska