Divide et Impera

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Zapraszam do rekrutacji. Po otrzymaniu państwa - gracz traci możliwość usuwania postów, wątków oraz ich edytowania. MG może usunąć wadliwy post/wątek na wniosek gracza.

#1 2015-05-17 00:26:31

Lord DreamEater
Użytkownik
Dołączył: 2015-05-13
Liczba postów: 12
Windows 8.1Chrome 42.0.2311.152

Królestwo Telrahów

FF4DSCrestRedWings.png

Królestwo Telrahów

Nieoficjalne nazwy państwa: Kraj Gryfów, Marmurowe Królestwo, Czerwona Marchia

Historia

Wojna_Niebios_Słońce_vs_Księżyc.jpg
1964 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Bitwa o Mętne Brody



Lud Telharów sięga bardzo starożytnych czasów. Korzenie tego rodu znajdują wyrosły jeszcze przed wyodrębnienie się Dynastii Raei. Powiada się że pierwszy człowiek stanął na Samotnych Wzgórzach na kilka lat przed przed narodzinami pierwszego gryfa. Tysiąc lat temu wszystko zaczęło się właśnie tam - w Ojczyźnie Telrahów - Samotnych Wzgórzach. Kształtujące się feuldane księstewka ludzi zaczęły ze sobą rywalizować o ziemię i wpływy. Skończyło się to półwieczem wojen, rzekami spływającymi krwią i odciętymi kończynami. W początkowej fazie starć Lord Telrah I był bardzo wycofany. Starał się gromadzić zapasy i tylko kilkukrotnie stawał do potyczek, nigdy do bitwy i to zawsze w obronie własnych ziem. W czasie gdy kilkudziesięciu lordów wbijało sobie wzajemnie nóż w plecy powstawał Fort, którego nazwano później godnością Pana. Ochrzczony później Wielkim Księciem przeczekał za umocnieniami, wystarczająco długo by wykrwawić na murach jednego z dwóch pozostałych przy życiu lub mocy pretendentów. Walna bitwa pod murami miasta nie przyniosłaby rozstrzygnięcia, gdyby nie to, że Lord Fenly postanowił kilka dni wcześniej zdobyć umocnienia szturmem - gdzie stracił swoich najbardziej doświadczonych ludzi. Zwany w kronikach tchórem Fenly nie miał wyjścia jak ugiąć kolan przed Telrahem I Wielkim i poprzysiąc mu swoją wierność oraz wsparcie. Wtedy pozostał już tylko Kruk z za Zwodniczych Wód. Nadchodziły bardzo ciężkie mrozy, a jedyną frakcją w tym regionie, która mogła poszczycić się sporymi zapasami, byli właśnie Telrahowie. W zamian za kilkadziesiąt kopców zboża, Centaury ze wschodnich rubieży oddali swoje łuki i włócznie, pomagając Telrahom w zwycięstwie, a potem nękając ich przez kolejne sto lat. Krucza armia po kilku mniejszych potyczkach ostatecznie została rozgromiona nad Mętnym Brodem, podobno do dziś w mule rzeki spoczywają szkielety setek żołnierzy, którzy próbowali uciekać po lodzie na drugi brzeg. Tak oto panami Środkowych Krain na wieki zostali Telrahowie.

Wojna_na_stepach_z_centaurami.jpg
1822 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Rzeź nad Milczącymi Skałami


Po ustabilizowaniu się, Wielkie Księstwo Telrahu było hegemonem w swojej okolicy, niemniej było otoczone przez zdradzieckich lenników, małe państewka liczące na swój własny interes, szukając okazji do powstania z kolan. Z za wschodniej granicy, której de facto formalnie ustalonej nie było co raz śmielej wyprawiały się centaury. W 840 roku p.u.I.R hordy centaurów wdarły się w głąb Wielkiego Księstwa. Nie mogły w żaden sposób ruszyć obwarowanych osad, ale splądrowały kraj wystarczająco mocno by spory procent ludzi umarł z głodu. Częściowo z niezadowolenia, częściowo z własnych ambicji kilku lordów wznieciło bunt, jednak nieudolne dowodzenie i brak wspólnego planu poszczególnych frakcji doprowadził do powieszenia wszystkich prowodyrów wzdłuż murów Fortu Telrah. Po ustabilizowaniu sytuacji w kraju i narodzinach drugiego syna, Telrahne zwany później Orkutnym Królem wyruszył na 3 letnią wyprawę po rubieżach ostatecznie kończąc istnienie centaurów w tamtym regionie pod Milczacymi Skałami - ostatnim bastionem, najdłużej opierających się druidów jednego z ich klanów. Wymordowanie źrebiąt centaurów, sprofanowanie gajów i świątyń oraz obrócenie w perzynę wszystkiego co niegdyś było domeną tych dumnych stworzeń usunęło z tej części świata to zagrożenie na zawsze. Wojny te były początkiem dla rozwoju kultu Oaena - boga idącego z Telrahem po dziś dzień.

Wojna_Gryfow.jpg
1450 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Wojna gryfów

Blisko wiek spokoju i dobrobytu, zastał wnuków Króla Telrahne'a Okrutnego. Królestwo rozwijało się organicznie, niemniej w bardzo szybkim tempie. Nastąpiła unifikacja religijna wewnątrz krainy, sąsiedzi byli zajęci wewnętrznymi sprawami lub tez byli wmieszani w międzyrasowe wojny. W Telrahii Oaen zyskał miano jedynego Boga, a oczy Shirava Światłego zaczęły spoglądać na południowo-zachodnie ostępy, nie reprezentowane przez żadną większą frakcję. Według Kronik, śmiałe podboje Telrahów oraz głoszenie przez nich ich wiary wyzwoliło w części miejscowych ras demoniczny charakter, który ostatecznie pochłonięty w złu zasiał ziarno wojny na setkach kilometrów kwadratowych ziemi. 10 lat zaciekłych wojen z pomiotami z najwścieklejszych piekieł zostały zakończone odejściem demonów. Nie było sensu walczyć o tak jałowy w ich esencje świat - opuścili go, przynajmniej na jakiś czas. Wojna ta została nazwana na cześć Gryfów - stworzeń, które stały się nieodłącznym elementem kultury jak i sił Telrahii. Siła olbrzyma, paszcza lwa, gryf nadlatuje - siła ma! - stało się dewizą Telrahów, aż po dzień dzisiejszy.


Wojna_z_Sylvanem.jpg
1098 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Rzeź Sylvanu


Dalsza ekspansja doprowadziła do momentu gdzie na północy spotykały się granice czterech królestw: Telrahu, Raei, Clynn oraz Brenn. Telrahia była wycofana z tamtejszych konfliktów, obstawiając jedynie kluczowe punkty oraz warownie dla bezpieczeństwa wnukowie Shirava kontynuowali ekspansje na południowy Wschód. Najzajadliwszym w historii Telrahów narodem były Leśne Elfy. Wojna z nimi ciągnęła się przez blisko ćwierćwiecze, gdzie po tysiącach ludzi, którzy ginęli w zasadzach urządzanych przez długouchych, Sylvan został spalony, a o Exodusie elfów słyszano nawet za nieskończonym oceanem.

Wojna_z_Księżycową_Doliną.jpg
1000 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Pogrom na Polach Umarłych


Zachęcony podbojem Sylvanu, Telhar II Szalony ruszył na dalsze krainy elfów. Księżycowe Królestwo było jednak dużo bardziej zdeterminowane do walki niż ich leśni pobratymcy, a juz na pewno lepiej przygotowani. Władali potężną magią, posiadali świetnie wyszkoloną armię. Sylvan został pomszczony a Telhar przegnany na 100 lat

Wojna_o_hegemonie.jpg
962 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Pogrom na Polach Umarłych

Odepchnięci przez Księżycowe Królestwo, Telrahowie lizali rany. Nie było innych sensownych kierunków ekspansji. Na południowym wschodzie ziemie były nieprzyjazne. Trzeba było spojrzeć na północ i na zachód. Telhar IV Groźny postanowił wciągnąć w wojnę wszystkie 4 kraje hegemonów. Wojna Dwóch Koalicji, Clynn oraz Brennu po jednej oraz Raei i Telrahu po drugiej trwała długo i długo nie przynosiła rezultatu. Decydującą rolę odegrała bitwa 4 armii, w której elitarne wojsko Raei, pancerne oddziały Telrahu wspomagane przez gryfy i swoją niezachwianą wiarę pokonały oponentów dzieląc się terytoriami oraz zawiązując serię mariaży dynastycznych trwających następne 600 lat.

Kampania_Smokow.jpg
743-353 cykle przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Smocze Kampanie


Kilka wieków temu według bajan na kontynent zaczęły docierać smoki. Pomijając zbędne szczegóły, pierwszymi frakcjami które sprzymierzyły się ze smokami było Królestwo Raei z czerwonymi smokami oraz Telrah ze złotymi. Zjednoczeni w boju, w małżeńskich łożach oraz życiu codziennym, bliscy sojusznicy zaczęli serię podbojów trwającą 300 lat. Wartą wyszczególnienia jest II wojna z Księzycową Doliną. Było coś na rzeczy, że smoki zaczęły wymierać. Linia złotych smoków zaczęła wymierać już 300 lat temu z niewiadomych przyczyn. Wymarły też wszystkie inne, na świecie ostały się tylko czerwone smoki walczące dla Raei. Ostatnią nieugiętą linią oporu na południu była właśnie Księżycowa Dolina. Telrah, bez swoich smoków nie był tak łatwo w stanie przełamać dumy elfów wspomaganej przez prastarą magię, która zmiatała w pył najlepszą formację wojskową tamtych czasów - lansjerów Oaena. Z pomocą przylecieli Raei, którzy dla swoich kuzynów krwi i sojuszników wypalili żywym ogniem wstęgę na ciele ostatniej królowej Księżycowej Doliny. W ramach podziękowań Król Telrah VII zwany Łaskawym oddał domeny należące do ojców jego rodu, w tym przebudowaną i ostanią niezdobytą warownie Fort Telrah stanowiącą ostatni punkt obrony Raei 240 lat później, samemu zajmując obszary ziemi na południu i południowym wschodzie. Raei ogłosiło się imperatorami, a Telrahowie jako ich wasale byli drugą najzacniejszą rodziną, często krwawiąc tą samą krwią w bitwach i przy porodzie.


Wojna_noc.jpg 
5 cykli przed upadkiem Imperium Raei'skiego - Ostatni cherlawy smok


Wraz z odejściem smoków odeszła siła, która spajała imperium. Telrahowie byli zajęci swoją nową ojczyzną i bronili jej zaciekle podczas wojen narodów i ras oddzieleni pasmem królestw, krain różnych ras i barbarzyńców spuszczonych z łańcucha. Królestwo Telrahu uformowało nowe granice. Utrzymało swoją drugą w całych dziejach stolicę jak i pasmo terenów w około. Przez setki lat walczyli ramię w ramię z Raei. Pytanie czy traktowani przez ostatnią setkę lat, gdy tylko Raei miało smoki z dystansem, szczególnie przez szalonego Króla zechcą ponownie zjednoczyć się z nimi w walce? Czy ponowna walka dwóch sztandarów będzie planem Króla Telraha XV, mimo zagarnięcia kilkudziesięciu wiosen temu na własność ziem Telrahów podarowanych w przyjaźni Raei'om? Naturalni sojusznicy, ale z zerwanym sojuszem. Historia rodzi się na nowo, a plany władców są nieobliczalne...



Dynastia Telrahów


Krol.jpg

Król Telrah XV – w prostej linii potomek Telraha pierwszego. W sile wieku, rządzi swoim krajem od kilku lat, mając już sporo krwi przelanej w obronie granic. Kontynuuje tradycję Telrahów – silna armia i kamienne twierdze mają zapewnić przetrwanie jego królestwu.

Brat.jpg

Marco Telrah – młodszy brat Króla. Namiestnik Królewski, kawaler Oaena oraz głównodowodzący Kraju Gryfów.


next.jpg
Piotr Telrah – starszy syn króla, zrezygnował z sukcesji I praw do tronu wchodząc do zakonu Oaen’a. 

3.jpg
Edwin Telrah – młodszy syn króla, dziedzic tronu. Dowódca Gryfonów oraz Białych Kruków.
4kQz1n.jpg
Terne Telrah – najstarsza córka Króla, przebywająca obecnie w Forcie Telrah, czekając na kandydata do wyjścia za mąż.
5.jpg
Księżniczka Melinda Telrah – młodsza córka
6.jpg
Jakub Telrah – bratanek króla, drugi w hierarchi kapłan zakonu Oaen’a.


7.jpg
Draco Telrah-Raei – młodszy bratanek Króla, po stracie ojca został mianowany Podskarbnim Koronnym.
Ważne Postaci
8.jpg
Maria Raei – Żona Króla Telraha XV od 13 lat. Była ostatnim formalnym mariażem, zespalającym od wieków rody Telrahów i Raei we wspólnym przymierzu.
10.jpg
Gner Thac – Arcykapłan Oaen’a, weteran wielu wojen.
11asq8I.jpg
Therne Telrah-Raei  - matka Króla.
12.jpg
Lothrman – Najwyższy Kawaler Oaen’a, dowodzący Straży Królewskiej

Lud.jpg

Lud

Społeczeństwo Królestwa Telrahu dzieli się na kilka klas, nie ma jednak żadnego narzuconego schematu. W przeciwieństwie do wielu innych monarchii tego typu przejście z jednej klasy do drugiej jest bardzo utrudnione lub praktycznie niemożliwe. Tutaj ze względu na mnogość opcji często ludzie z ulicy stają się dostojnikami Króla, jak np. Lothrman. Jedynym ograniczeniem jest przyjmowanie pod skrzydła dynastyczne, przez wieki bękarty były eliminowane i żadna nowa linia, nie mogła się wkupić w ród. Ci którzy nie honorwali tych zasad byli traktowani jako uzurpatorzy i zwalczani w krwawy sposób.

farma.jpg

Dużą część społeczeństwa stanowią ludzie, którzy uprawiają ziemię żywiąc królestwo. Od wieków Telrahowie często wygrywali konflikty przeczekując aż wroga dopadnie głód – stąd powszechny szacunek do biednych, ale szanowanych ludzi z dolin.

Czerwony_kapłan.jpg
Wiara w Oaen’a to istotny element Królestwa Telrahu, towarzyszy społeczeństwu w bardzo dużym procencie, na pewno utożsamiają się z nim wszystkie elity jak i większa część ziemian. Bóg Telrahów jest bezpostaciowy, wyszczególnia najważniejsze cechy ludzi królestwa, takie jak odwaga, sprawiedliwość oraz bezwzględne oddanie sprawie.  Wiara uczestniczy w życiu ludzi w dwóch formach – Zakonu Kawalerów Oaen’a – błędnych rycerzy jak i Kapłanów przeglądających setki księg. Paladyni nie władają magią, za to szkolą się w walce. Kapłani organizują życie Oaen’a w świątyniach jak i przeglądają setki ksiąg. W Telrahii maga wtajemiczej nie istnieje, a przynajmniej nie jest praktykowana przez duży krąg osób. Bardzo mocna jest jednak magia objawień. Kapłani odziani w swoje bojowe pancerze i dzierżący buławę w dłoniach maszerują wśród żołnierzy na front, rozłupując czaszki wrogom z pieśnią na ustach sprowadzającą błogosławieństwa i leczącą rannych.

Gryfy.jpg
Naród słynie przede wszystkim z tego że są wielkimi budowniczymi. Nawet ogień czerwonych smoków Raei nigdy nie pomógł im dorównać w sztuce budowania rozmaitych budowli. Ich twierdze stoją po dziś dzień, a kamienne trakty wybite setki lat temu dziś używane są przez barbarzyńców.
Osobliwą cechą tego wszystkiego są gryfy, które dumnie latają wśród wież twierdz Telrahów.

Ważne miejsca

65619.jpg
Trah – Stolica Telrahów po rozpadzie imperium. Serce Królestwa  z tętniącym życiem na ulicach i dumnie spoglądających wieżach zamku królewskiego ze wzgórza. Zbudowane ponad stulecie temu rozwinęło się do rozmiarów jednego z największych ośrodków południowej części kontynentu. Trah pokazuje kunszt Telrahii i jej inżynierów.

castle-by-the-waterfall-fantasy-hd-wallpaper-1920x1080-8361.jpg

Oaenen – Siedziba Zakonu Kawalerów Oaena, de facto jest to zbudowana w górach potężna forteca, która miała strzec terenów Telrahów w tej części świata jeszcze przed rozpadem Imperium. W ciągu ostatniego wieku do jej potężnych murów zaczęło przyrastać miasto, które obecnie urosło do sporych rozmiarów.

medieval_fantasy_port_by_lotharzhou-d7yzs5y.jpg
Gorejów – jedyne miasto portowe należące obecnie do Telrahów. Centrum handlu i nowomieszczańskiej kultury. Siedziba Białych Kruków.


Mapa.png


-Religijny zapał - w stosunku do kultu Oaena. Wielu ludzi poświęca swoje życie temu wyznaniu, jest to świętość dla ludności, podważanie jakichkolwiek prawd tej religii wywołuje szok i wściekłość ludu. Wyznawcy innych religii nie są tolerowani z szacunkiem, zaś wojownicy z większą radością mordują heretyków. Bardzo często to współgra z rasizmem - przedstawiciele innych ras z miejsca są skreślani jako poganie.


-Dar Telraha - zamiłowanie do budownictwa, wznoszenia potężnych fortyfikacji. Budowle Dynastii Telraha są dużo wytrzymalsze i skuteczniejsze od wszelkich innych. Budowa ich jednakże pożera nieco większą ilość pieniędzy oraz czasu, jako iż poddani tejże dynastii pragną wszystko wykonać jak najdokładniej.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
worldofdoors - reklama - palladins - pani-basia - gang