Divide et Impera

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Zapraszam do rekrutacji. Po otrzymaniu państwa - gracz traci możliwość usuwania postów, wątków oraz ich edytowania. MG może usunąć wadliwy post/wątek na wniosek gracza.

#1 2015-05-19 15:38:29

Shirav
Mistrz Gry
Dołączył: 2015-05-10
Liczba postów: 15
Windows 7Chrome 42.0.2311.152

Opis Państw

Mapa polityczna na rok 5 po śmierci ostatniego smoka
___
Od północy na południe.
___
Dominium - Państwo krasnoludów. Rasa ta stanowi około 98% tamtejszej populacji. Władzę w Dominium posiada rada dziesięciu wybierana przez możnowładztwo w każdym z regionów tego państwa, którzy posiadają władzę legislacyjną. Król pochodzi z najstarszej dynastii - Gaardeggów i jest nazywany Sagiem (takie imię przyjmuje każdy nowy król, nie ma numeracji) oraz posiada władzę wykonawczą. Dysponuje on także władzą nad wojskiem. Dominium nie było nigdy częścią Imperium, przez większość historii starało się utrzymywać neutralne relacje. Imperium i Dominium byli bardzo dobrymi partnerami handlowymi. Wycenia się iż w "Lodowych górach" wytwarza się większą ilość produktów metalurgicznych aniżeli w całym dawnym Imperium. Problem stanowi brak możliwości pozyskiwania żywności i to był główny towar, który eksportowało Imperium na północ. Nie tak dawno temu Płonący Legion rozpoczął militarny konflikt z Dominium podbijając miasto o nazwie Dervord. Relacje z Płonącym Legionem są skrajnie negatywne - Orkowie wykorzystują krasnoludy do prac niewolniczych i dużą ich część zamordowali.
Władca - Sag Gaardegg
___
Cesarstwo Buraddidon - http://www.divide-et-impera.vhn.pl/viewtopic.php?id=38
Władca - Cesarz Ryukehoshi
___
Płonący Legion - Jest to plemię orków pod przywództwem Groma Piekielnego. Grom odłączył się od Hordy po to by użyczyć piekielnej mocy demonów. Orkowie z tego plemienia naznaczeni są demoniczną skazą i ich kolor skóry jest czerwony, a nie zielony (naturalny kolor orkowej skóry). Ważną rolę pełnią czarownicy, którzy zajmują się utrzymywaniem kontaktu z demonami oraz ich przyzywaniem. Między orkami występują także demony, które pełnią funkcję ich panów. Toczą obecnie wojnę z Dominium i Imperium (Księstwo Tellaris-dion). Przejęli 4 ich miasta, stolicę ustanowili w Schrakktarze. Ruszyli na obszar Imperium od razu po otrzymaniu wiadomości na temat śmierci ostatniego smoka, który był ich największym zmartwieniem.
Władca - Wódz Grom Piekielny
___
Księstwo Tellaris-dion - Księstwo zamieszkałe przez Wysokie Elfy. Ich siły witalne oraz moc jest mniejsza od tych posiadanych przez ich południowych braci z racji oddalenia się od Słonecznej Studni. Rządzi w nim Książę Quel-Tarash wraz z wyrocznią. Kilka lat już toczą wojnę z Płonącym Legionem, wspierali obronę Schrakktaru, który był ludzką metropolią. Czują lojalność w stosunku do Imperium, ich niepodległość została wybroniona pod miastem Mirlind przez Imperatora Maegora Raei.
Władca - Książe Quel-Tarash
___
Królestwo Dagonów - Jedno z najpotężniejszych państw dawnego Imperium. Dynastia Dagonów jest równie stara jak Telrahów czy Raei. Posiadają jedną z najsilniejszych obecnych armii. Zawarli sojusz z Imperatorem Maegorem. Młodszy syn Dagona XVII - Grey Dagon - ożenił się z córką Imperatora Maegora - Izabelą i otrzymał w swoje posiadanie Księstwo Raei-Dagon. W zamian Królestwo Dagonów wspiera swoim wojskiem Imperatora Maegora. Po upadku miasta Schrakktar - Tor, stolica Królestwa Dagonów - stała się najwspanialszym miastem północy.
Władca - Król Dagon XVII
___
Księstwo Aed Tlenydd - Państwo ludzi o najstarszej historii spośród wszystkich innych. Pochodzą oni z dalekiego zachodu. Zostali przepędzeni przez hordę centaurów. Osiedliwszy się w tym miejscu, zaprzysięgli lojalność Imperatorowi i starali się być neutralni. Cztery lata po śmierci ostatniego smoka, podsumowując chaos w Imperium oraz fakt odległości od jego centrum - postanowili ogłosić niepodległość. Rok później przybył Imperator Maegor Raei i stłumił powstanie. Ludność tego regionu uznaje za swojego Imperatora Maegora Raei, nie uznaje siebie za niepodległy byt jednakże z powodu braku rozkazów z stolicy - działa samodzielnie.
Władca - Książę Blodwen Braith
___
Gryfia Korona - http://www.divide-et-impera.vhn.pl/viewtopic.php?id=14
Władca - Tarabeniusz Misser II
___
Terbokti - Państwo centaurów. Działa na zasadzie plemiennej. Obecny Wódz - Rakhsharr podbił Świątynie Ao i zmienił jej nazwę na Zarboktar, gdzie ustanowił swoją stolicę. Próbował także bez sukcesu podbić Miasto Św. Gerharda. Jest sprzymierzony z Hordą, relacje między Terbokti, a Płonącym Legionem nie są pozytywne, znane są wyniki pojedynczych potyczek, w których Płonący Legion wygrywał.
Władca - Wódz Rakhsharr
___
Kayce - http://www.divide-et-impera.vhn.pl/viewtopic.php?id=27
Władca - Lord Tytos Kenning
___
Królestwo Gerharda Świętego - Państwo oparte na religii w Ao - Bóstwie sprawiedliwości. Gerhard Święty był rycerzem służącym Imperatorowi na samym początku istnienia Imperium. Według legend potrafił on samodzielnie zabić stu wrogich żołnierzy by ochronić swojego Imperatora w ciągu jednej walki i walczył snopem światła. Niektóre legendy wtrącają także istnienie jego majestatycznego rumaka - pegaza, którym potrafił latać ogromne odległości. Postać ta była związana z Bóstwem sprawiedliwości i boskiego autorytetu - Ao. Wyznawcy tej religii widzą sprawiedliwość jako rzecz świętą i nie podlegającą dyskusji, są w stanie się samobiczować za uczynienie najmniejszego "grzechu". Imperator wg. tej religii jest uosobieniem Ao na ziemi, jego awatarem, przez co należy mu się całkowita lojalność. Kult Ao był religią oficjalną Imperium trzysta lat temu przez 23 lata - za rządów Imperatora Aegona III zwanego Słońcem. Imperium jednak nie przetrwało oficjalnej religii i powróciło do wolności wyznania, jednakże w praktycznie każdym państwie Imperium istnieją wyznawcy tej religii. Królestwo Gerharda Świętego uznaje Aerona II Raei za legalnego Imperatora. Jednakże wielu wyznawców Ao publicznie głosi ich poglądy na temat nielegalności Imperatora Aerona II i wspiera Maegora. Król jest wybierany drogą elekcyjną - Wielki Mistrz Zakonu Gerharda Świętego otrzymuje tytuł Królewski oraz imię Gerhard.
Władca - Król Gerhard XXI
___
Królestwo Gorlassar - Państwo zamieszkałe przez lud Caedu. Państwo posiadające dostęp do kopalni złota w Caerleon z czego czerpie swoje bogactwo. Za czasów Imperium był bardzo mocno uciskany pod względem kulturowym, Imperium pragnęło zniszczyć kulturę ludu Caedu, co się nie powiodło. Lud Caedu słynie z swojej poezji, malarstwa oraz architektury. Wraz z ludnością Arcyksięstwa Argwain przeprowadził powstanie przeciwko panowaniu Imperium. Powstanie to zostało zgaszone przez Imperatora Maegora Raei.
Władca - Król Gwyn III Gorlassar
___
Arcyksięstwo Agrawain - (Patrz wyżej - Królestwo Gorlassar)
Władca - Arcyksiążę Owain Agrawain
___
Kher Damon Ard - Państwo krasnoludów. Rządzone jest ono przez Króla Muradina z klanu Kamiennego Młota. Szacuje się iż około 55-70% metalurgicznej produkcji Imperium pochodzi właśnie z tych gór. Dzięki temu Królestwo Kher Damon Ard stało się niezwykle bogatym państwem. W zamian za dofinansowanie kampanii wojennej Imperatora Maegora Raei i wsparcie militarne przeciw Królowi Godrykowi III Hampfordowi - otrzymali miasto o nazwie Bursztynowy Kwiat. Po uznaniu w stolicy Imperium - Aerona II za Imperatora, w dowód lojalności przekształcono nazwę tego miasta na Aeronport.
Władca - Muradin z klanu Kamiennego Młota
___
Smocza Republika - Ta ziemia niegdyś była nazywana Królestwem Hampforda i władał nią Godryk III Hampford. Było to jedno z najpotężniejszych regionów Imperium. Godryk III i Maegor mają wspólną historię, kochali tą samą kobietę za młodu, gdy Godryk pobierał nauki w Smoczym Wzgórzu, kobieta ta umarła tragicznie podczas podróży statkiem. Gdy Godryk III rozpoczął bunt - Maegor niezwłocznie ruszył z wojskiem by mu w tym przeszkodzić. Z pomocą Kher Damon Ard udało mu się całkowicie podbić całość tego państwa i anektować jego struktury do Imperium, poza samym Bursztynowym Kwiatem, który został oddany Muradinowi. Władzę nad ośrodkami lokalnymi przejęli urzędnicy imperialni, zaś rodzina Hampforda uciekła bądź została pozbawiona życia przez sądy. Godryk III został zabity w Bezpiecznej Przystani przez ścięcie głowy, jednakże jego dwóch synów nie zabito publicznie, możliwe że uciekli. Po uzyskaniu tytułu Imperatora - Aeron II złączył dawne miasta Królestwa Hampforda - poza miastem już krasnoludzkim - w Smoczą Republikę. Dawni urzędnicy imperialni, którzy zajmowali się tymi ziemiami - otrzymali legalną i samodzielną władzę w Republice. Ci też urzędnicy są odpowiedzialni za ustanowienie Aerona II - Imperatorem.
Władca - Kanclerz Waleryn
___
Dominium Raei - Historyczna kraina dynastii Raei. To tutaj powstały pierwsze miasta tejże rodziny. Były one zawsze integralną częścią Imperium, jednakże po ustanowieniu władzy Aerona II Raei - postanowiono nadać jej autonomię, dzięki czemu można było zmienić system w Dominium na inny aniżeli ten w samym Imperium. Jest to jeden z najbogatszych regionów Imperium - przez cały okres jego trwania próbowano lokować największą ilość bogactwa właśnie w nim. Z tego powodu Raei Ishtar jest drugim najbogatszym miastem znanego świata, chociaż wielu twierdzi iż dawno on prześcignął Smocze Wzgórze. Miasto Musamir zaś jest wielkości większości stolic innych królestw. Namiestnikiem Imperatora w Dominium Raei jest jego wuj, który według plotek kontroluje Aerona II Raei.
Władca - Aegon Raei
___
Imperium Maegora - Maegor jest legalnym władcą smoczego Imperium. Według prawa imperialnego nie można mianować nowego Imperatora jeżeli poprzedni Imperator nie abdykował, bądź nie umarł. Jest on także starszym bratem Aerona II. Ostatnie 5 lat spędził w terenie walcząc razem z Imperialną armią przeciw buntownikom oraz wrogom Imperium takim jak Płonący Legion. Znany jest z tego, że nigdy nie przegrał żadnej bitwy, wielu jednakże się śmieje dodając, że nigdy także jeszcze nie udało mu się wygrać żadnej wojny. Przed śmiercią ostatniego smoka trzymał silną ręką Imperium. Spodziewał się śmierci smoka z powodu jego tajemniczej choroby i z tego powodu tworzył armię. Armia imperialna za czasów Maegora Raei była największą armią jaką kiedykolwiek Imperium widziało. Nie spodziewał się jednakże tego że ona może nie wystarczyć. Poprzez utratę kontroli nad stolicą - utracił w oczach wielu ludzi prawo do rządzenia. Wielu żołnierzy opuściło jego szeregi, jednakże zdecydowana większość w nich została. Zbudowane są one z wielu weteranów, którzy przez wiele ostatnich lat nieustannie walczyli i mimo chęci zwycięstwa - pragnął oni także odpoczynku. Zawarł on sojusz oficjalny z Królestwem Dagona oraz z niektórymi innymi państwami trzyma go bardziej dyskretnie. Smoczy Kamień był miastem imperialnym - podlegającym samemu Imperatorowi. Po ustanowieniu Księstwa Raei-Dagon, Imperator Maegyr podbił także Smoczy Kamień, gdzie ustanowił swoje rządy jako Imperator.
Władca - Maegor Raei
___
Imperium Aerona II - Aeron II jest młodszym bratem Maegora Raei. Dzięki wsparciu urzędników imperialnych, arystokracji oraz zapleczu zbudowanemu przez jego wuja - Aegona Raei - został mianowany nowym smoczym Imperatorem. Od zawsze zazdrościł, a także fascynował się swoim starszym bratem. Uczył się walki, strategii i wszelkich innych sztuk wraz z nim lecz bezkompromisowo Maegor był od niego lepszy. Jednocześnie Aeronowi II brakuje - według opozycji - doświadczenia, które Maegor posiadał przez długoletnie rządy i udane wyprawy militarne. Poplecznicy Aerona II zachwalają nowy styl rządzenia, decentralizację Imperium i koniec buntów.
Władca - Aeron II Raei
___
Księstwo Raei-Dagon - Niegdyś w tym miejscu znajdowało się Księstwo Vallantii. Książę Konstantyn Vallantii postanowił zaakceptować autonomię, którą proponował Aeron II Raei i samodzielnie rozporządził swym budżetem w 5 roku po śmierci ostatniego smoka. Imperator Maegyr Raei wracając z północy o tym się jednakże dowiedział i uznał Księcia Konstantyna za zdrajcę Imperium, zdesantował swoją armię na wyspach i przejął miasta. Księstwo Vallantii nie spodziewało się zagrożenia i było całkowicie nie przygotowane na odparcie ataku, Imperator Maegor nie stracił ani jednego człowieka na przejęciu tych miast. Książę Konstantyn został ścięty jako przykład, zaś jego rodzina zachowała swoje książęce tytuły jednakże utraciła swoją ziemię. Maegor przypieczętował sojusz między Królestwem Dagona, a Imperium poprzez szybki ożenek swojej córki Izabeli z młodszym synem Króla Dagona XVII - Greyem Dagonem, którym oddał księstwo nazwane na ich cześć Księstwem Raei-Dagon.
Władca - Grey Reai-Dagon
___
Arcyksięstwo Del Arai - Arcyksiąże unika komentowania spraw imperialnych najbardziej jak to jest tylko możliwe. Nie skorzystał z prawa do całkowitej autonomii by nie drażnić Imperatora Maegora. Przekazuje więc całość informacji Imperium jednakże jest uznawany jako oddzielny byt ze strony tytularnej. Mieszkańcy Del Arai zajmują się przede wszystkim żeglarstwem. Jest to bardzo bogate państwo, pozbawione jednakże dużej ilości ludzi. Podobno odkryło jakieś odległe lądy z których czerpie zyski. Szczycą się szybkimi i wytrzymałymi statkami, których jakością konkurują tylko z Kayce.
Władca - Arcyksiąże Marcurio Del Arai
___
Księstwo Gryfinnów - Państwo te rządzone było przez Księcia Daniela Hearthratta. Po śmierci ostatniego smoka postanowił on wszcząć walkę o niepodległość. Był on głównym powodem wycofania się Imperatora Maegora z wojny przeciw Płonącemu Legionowi z powodu jego strategicznego położenia - flota Księcia Hearthratta postanowiła blokować imperialne statki kupieckie. Imperator Maegor przybył do tego Księstwa, przejął kontrolę nad miastami i w akcie upokorzenia zmienił nazwę na Księstwo Grifinnów, co upokorzyło dynastię Hearthratta. Narzucił temu księstwu większe podatki oraz innego rodzaju ekonomiczne kajdany i nakazał Hearthrattowi abdykować na rzecz jego syna - Piotra Hearthratta. Ród ten był bogaty i uchronił życie byłego Księcia Daniela dzięki właśnie ogromnym reparacjom wojennym. W samym zaś księstwie pozostali gwardziści Imperatora, którzy mają pilnować tam porządku. W państwie tym wielbi się gryfy, które są widoczne na herbie.
Władca - Książę Piotr Hearthratt
___
Hyam Rok'anan - Państwo leśnych/księżycowych elfów. Elfy te według opowieści są niewidzialne w lasach, jest to prawdopodobnie główny powód ich przetrwania w tego typu klimacie. Chronią one lasy i przyrodę ogółem, zaś nienawidzą tych którzy ją niszczą. W Hyam Rok'anan istnieje wielkie drzewo wiary, które według legend podtrzymuje więź między światem ludzi, a Bogów. Byli oni członkami Imperium, dopiero po uzyskaniu władzy przez Aerona II - ogłosili autonomię. Hyam Rok'anan jest dużo słabszym państwem od Hyam Tel'anan. Władzę posiada Hyann - jest to odpowiednik księcia, wybierany przez wyrocznię, może być to kobieta jak i mężczyzna. Leśne elfy mają zazwyczaj niebieskie-zielone włosy oraz niebiesko-zielonawą skórę, zaś ich oczy błyszczą niczym żywe srebro.
Władca - Hyann Tyrlan'ann
___
Królestwo Telrahów - http://www.divide-et-impera.vhn.pl/viewtopic.php?id=17
Władca - Król Telrah XV
___
Księstwo Daleis - Państwo ludzi postrzeganych jako dziwni przez innych, przede wszystkim z powodu zamiłowania do jedzenia żab, małż i innych morskich istot, do których nie mają dostępu przez co importowane są one tutaj przez całe Imperium. Tak samo jak lud Caedu - szczycą się swoją kulturą pod postacią poezji czy też literatury. Ich była stolica - Daleis została podbita przez Hordę. Uznają oni obecnie Aerona II jako Imperatora i z elfami trzymają oni bardzo zdrowe relacje, z jakiegoś powodu to jest jedyny lud z którymi leśne elfy są w stanie się dogadać.
Władca - Książę Florentin Daleis
___
Horda - Największy zbiór plemion orków obecnie znany kronikarzom Archiwum. Imperium toczyło z Hordą wojny latami, jednakże nie stanowiły one nigdy problemu dzięki smokom. obecnie, gdy Wódz Thal-Rok dowiedział się o słabości Imperium od wrogiego Płonącego Legionu - postanowił także włączyć się do wojny i zajął stolicę księstwa Daleis, gdzie uczynił swoją nową główną metropolię o nazwie Shack Ter Akar. W skład Hordy wchodzą także inne "dzikie" stworzenia jak trolle, ogry czy gobliny. Są oni wrodzy demonom, wierzą w siły natury i ich używają orkowi przewodnicy duchowi - szamani.
Władca - Wódz Thal-Rok
___
Hyam Tel'Anan - (Patrz wyżej - Hyam Rok'anan) W Hyam Tel'Anan występuje drzewo mocy, które w przeciwieństwie do drzewa wiary - podtrzymuje kontakt ziemi z mocą magiczną. Oczywiście wg. legend. Te drzewa jednakże są ogromne, nikt nie wie jak wielkie one dokładnie są, ponieważ nikomu nie udało się nigdy dotrzeć na sam szczyt, żadnej ekspedycji imperialnej. Wraz z pomocą Cesarstwa Quei'tal Amon postanowiono po śmierci ostatniego smoka wszcząć powstanie przeciw Imperium. Miasto Yal'Agris było zawsze zamieszkałe głównie przez wysokie, a nie leśne elfy, lecz zostało ono zdobyte przez Imperium i siłą wciśnięte w księżycową jednostkę administracyjną. Quei'tal Amon obiecało wsparcie w zamian za gwarancję oddania tegoż miasta do macierzy. Powstanie się nie powiodło, zgasił je Imperator Maegyr Raei. Kilka lat później jednakże po ustanowieniu jako nowego Imperatora - Aerona II - Hyam Tel'Anan postanowiło ogłosić całkowitą niepodległość w stosunku do Imperium, zaś Yal'Agris zostało automatycznie przejęte przez Cesarstwo.
Władca - Hyann Centar'ell
___
Cesarstwo Quei'tal Amon - Państwo rządzone przez wysokie/słoneczne elfy. Uważają się one za najwspanialszy gatunek na świecie, czego w żadnym stopniu nie kryją. Magia, którą ta rasa dysponuje jest bardzo potężna, zaś same elfy są dużo wytrzymalsze i silniejsze od ludzi, co zapewnia im kontakt z słoneczną studnią, do której dostępu nie mają przedstawiciele Księstwa Tellaris-dion. Wyglądają one bardziej ludzko, w przeciwieństwie do księżycowych elfów mają blond włosy i bardzo bladą skórę. Jest to gatunek słabo znany przez Imperium, nie da się ich badać z dala od studni, ponieważ bez niej tracą swoje właściwości, zaś przy niej są zbyt potężne i dumne by możliwe było ich badanie.
Władca - Cesarzowa Quei Gon-Meo

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
kultwiedzy - fpdpolska - polskiserwersuperzabawy - mkmtarnow - kutasiarko