Nie jesteś zalogowany na forum.
Dobrobyt - stan majątkowy ludności (niezrównoważony - istnieją różne klasy społeczne). Dobrobyt ulega zmianie co rok, może także zostać zwiększony dzięki grabieżom oraz wydarzeniom. Może także on zostać zmniejszony poprzez działania wojenne, bądź wydarzenia.
Ludność - liczba osobników płci męskiej powyżej 15 lat. Mistrz Gry decyduje o przyroście ludności, bądź też o jego spadku, przeciętnie rocznie liczba ludności wzrasta o około 3-5%. Jest to zależne od ilości jedzenia oraz wydarzeń dotyczących społeczeństwa.
Budżet - stan majątkowy państwa/władcy.
Czynniki - różne czynniki wpływające na wysokość dobrobytu.
Podatek - wysokość pieniędzy pobierana od obywateli.
Jedzenie - 1 jednostka jedzenia wystarcza do wykarmienia 1 jednostki ludności. Jedzenia nie można przechowywać - co roku należy dostarczyć nowe. Zbyt mała ilość jedzenia dla ludności może doprowadzić do wzrostu niezadowolenia, zmniejszenia przyrostu ludności oraz śmierci głodowych. Zbyt duża ilość jedzenia dla ludności może doprowadzić do wzrostu zadowolenia oraz do wzrostu przyrostu ludności. Można także pożywienie przekazywać innym graczom.
1 jednostka ludności zajmująca się pozyskiwaniem jedzenia wytwarza 2 jednostki jedzenia. Jednostka ludności w ten sposób zagospodarowana wciąż płaci podatki, lecz nie może być wykorzystana np. w celach militarnych tj. w pospolitym ruszeniu w celach ofensywnych jak i defensywnych (!).
___
Poniżej przedstawione są jedyne wymagane przez gracza do zrozumienia - działania matematyczne dotyczące rozwoju jego państwa.
W przypadku znalezienia błędu w działaniach gracza - Mistrz Gry ma obowiązek wymierzyć karę gospodarczą.
___
Wysokość podatku można zmienić maksymalnie raz na 4 tury/lata. Częstsza zmiana wysokości podatku skutkuje negatywnymi wydarzeniami.
Niższe podatki oraz wyższy dobrobyt wpływają na zadowolenie społeczne oraz częstotliwość pozytywnych społecznych wydarzeń.
Wyższe podatki oraz niski dobrobyt wpływają na niezadowolenie społeczne oraz częstotliwość negatywnych społecznych wydarzeń.
___
Wysokości podatku = czynnik:
0% = 1.5
5% = 1.0
10% = 0.5
15% = 0.0
20% = -0.5
25% = -1.0
30% = -1.5
35% = -2.0
40% = -2.5
45% = -3.0
50% = -3.5
55% = -4.0
60% = -4.5
___
Czynniki
Stała bazowa wynosi 1.0 dla każdego państwa.
Kształtowane są one przez stan państwa oraz wydarzenia z nim związane.
Czynnik może być dodatni jak i ujemny.
___
Zmiana roczna dobrobytu
Zmiana dobrobytu = Czynniki x Ludność x Dobrobyt / 10000
Uzyskany dobrobyt zaokrąglamy w dół do drugiej liczby po przecinku Przykład: xx.xx(reszta zaokrąglona w dół)
___
Przykład 1
Podatek: 5%
Ludność: 500
Dobrobyt: 30
Czynniki:
+1.0 Stała bazowa
+0.1 Pokój
+0.2 Handel
+1.0 Podatek
3.45 = 2.3 x 500 x 30 / 10000
Dobrobyt na następną turę: 30 + 3.45 = 33.45
___
Przykład 2
Podatek: 30%
Ludność: 500
Dobrobyt: 30
Czynniki:
+1.0 Stała bazowa
+0.1 Pokój
+0.2 Handel
-1.5 Podatek
-0.3 = -0.2 x 500 x 30 / 10000
Dobrobyt na następną turę: 30 - 0.3 = 29.7
___
Wpływy z podatku
Zysk = Dobrobyt x Ludność x Podatek
___
Przykład 1
Podatek: 5%
Ludność: 500
Dobrobyt: 32.7
836.25 = 33.45 x 500 x 0.05 (przyrost 86.25)
750 = 30 x 500 x 0.05
___
Przykład 2
Podatek: 30%
Ludność: 500
Dobrobyt: 29.7
4455 = 29.7 x 500 x 0.3 (redukcja 45)
4500 = 30 x 500 x 0.3
Ostatnio edytowany przez Shirav (2015-05-13 05:38:39)
Offline